subota, 5. travnja 2014.

MCS Ikona ili upoznajte Aminu Hamzić


 
 
Proteklih desetak ili nešto više godina radila sam mnogo različitih poslova i kretala se u različitim poljima od glumačke pedagogije, teorije i prakse, Art terapije, TV- a, potom slikarstva a u skorije vrijeme, evo i pisanja. Ono što me oduševljava u tom "šetanju" ili bolje reći "skakutanju" po različitim ali ne i sasvim suprotnim kosmosima je upravo iskustvo koje mi svaki od pojedinačnih projekata donosi. A iskustvo je uvijek vezano za ljude.

Kada bih trebalo da izdvojim iskustvo koje smatram jednim od najdragocjenijih, pored mog rada na Akademiji, izdvojila bih osam godina rada sa mladima i djecom u Sos Kinedorf Hermann Gmainer društvenom centru.

Bilo mi je dvadeset pet godina i sasvim slučajno sam počela da radim kao nastavnica glume u  centru  koji se nalazio pored tada srušene sportske dvorane na Alipašinom polju gdje su se skupljali narkomani i u blizini jednog, hm, ugostiteljskog objekta gdje se dilala droga. Bilo je to vrijeme u kojem još uvijek nismo imali mobitele, tržne centre, društvene mreže. Rat je nekako tek bio minuo i moji prvi učenici su bili djeca iz različitih sredina, sa različitim porodičnim pričama i potpuno raličitim očekivanjima. No, sva ta djeca bila su posebna. Jer su me naučili o tome koliko su teatar, gluma i umjetnost uopće, moćni.  Oni su bili ti koji su birali Šekspira umjesto turbo folka i ispraznih sapunjara. Oni su učinili da shvatim koliko je biti pedagog umjetnosti veliko i značajno.

Danas su stariji od mene kada sam im predavala. I danas su uglavnom svi diplomirani nešto i ono što je mnogo značajnije, ljudi zbog kojih nisam nikada izgubila vjeru da ovdje nije sve  nepovratno izgubljeno.
 
 

Amina Hamzić je došla na moju sekciju u osmom razredu osnovne škole i svojim urođenim osjećanjem za liderstvo postala ljepak čitave grupe. Bila je jedna od onih učenica koje uvijek premaše očekivanja. Vremenom je postala moja desna ruka. Kada bi probe i časovi propadali zbog izostanaka, znala je okupiti ostale učenike i svojim neprikosnovenim autoritetom ali i šarmom, motivisati ih da završimo predstavu. Na našem posljednjem zajedničkom projektu pred njen odlazak na studij, mjuziklu Chicago gdje je igrala Roxie Hart, asistirala je briljantnim profesoricama plesa Dini i Lindi u radu na koreografijama.  Uživo, bez matrice je otpjevala sve numere Roxie Hart.  

Srele smo se nekoliko godina kasnije na magistraskom studiju. Dok sam se ja mučila sa razumjevanjem Deride, Hajdegera, Marlo Pontija i Lakana, ona je ulazila u lična tumačenja istih. Nikada mi nije bilo jasno kako neko tako mlad može tako zrelo i suvereno misliti.  Danju studentica na dva odsjeka Komparativne književnosti i Historije umjetnosti, noću se pretvarala u jazz pjevačicu o kojoj se u publici šaputalo „Ko je ova žena??“.

Kada sam pripremala izložbu „Predmeta djece ubijene tokom opsade Sarajeva 1992-1995“, pozvala sam je da bude kustosica zajedno sa kolegicom Elmom Hoždić. Tekst koji su napisale njih dvije, eminentni novinari koji su izvještavali o izložbi iz svih krajeva Europe i svijeta, nazvali su „kolosalnim i nespojivim sa nihovim godinama.“ Sa druge strane bile su  tople sagovornice roditeljima koji su donirali predmete i  njihova velika podršaka tokom rada  na projektu.

Aminu tek nešto malo dijeli od duple magistrice. Sa druge strane sa svojim bendom priprema singlicu koju ćemo uskoro imati priliku ćuti. Pred njom su uzbudljivi muzički i tetarski projekti o kojima još ne želi govoriti. Zajedno sa Elmom Hodžić idejni je tvorac ideje  memorijalne spomen sobe ubijene djece Sarajeva Bijela soba“ za koji još uvijek tražimo prostor. Radi kao kustosica u galeriji „Srebrenica“.
 
 

Sa druge strane Amina je sasvim obična djevojka. Pristupačna, duhovita, ljubazna i odana. I još uvijek je jedna od prvih osoba na koje pomislim kada razmišljam o svojim suradnicima.

Amina je predstavnik  generacije mladih ljudi koja vjeruje da se može uspjeti zahvaljujući vrijednom i posvećenom radu te visoko postavljenim cijevima. Ona apsolutno demantira klišeirani stav velikog broja mladih ljudi da je danas jedino važno imati dobre veze i uticajne roditelje. Da je važnije nešto drugo od rada na sebi.

Kako  je Marlboro Classic inspirisan  američkom kulturom gdje se vrijednim i ambicioznim ljudima otvara čitav kosmos podrške i mogućnosti, izabrala sam baš Aminu da bude model.

Kolekcija koju Amina nosi je prošlogodišnja jer MCS više neće imati žensku kolekciju. Stoga, ne dozvolite si da nakon subotnje kafice ne skoknete do Marlbora. A sad upoznajte Aminu...
 
 
         PO ČEMU PAMTIŠ SVOJE DJETINJSTVO?
 
Svoje djetinjstvo pamtim po slobodi. Iskustvo svijeta je, za mene, dosezalo samo do kraja moje ulice, no ono je u mojim očima bilo nepregledno i nedokučivo. Mislim da se nikad nisam osjećala tako bezbrižnom i sretnom.  
          ŠTA SI ŽELJELA BITI KADA PORASTEŠ?
S obzirom na crtiće koje sam gledala i slikovnice koje sam čitala, kao mala sam željela biti princeza, stjuardesa i vatrogasac. 
         ČEGA SI SE PLAŠILA KAO MALA?

 
     Kao mala, najviše sam se plašila lika i djela Đure koji je reklamirao deterdžent. Moji roditelji su veoma brzo shvatili učinkovitost Đurinog lika na moje ponašanje, stoga sam veoma često bila ucjenjivana.
      
 

A DANAS?

 
 
Danas se plašim rata. Nekada su se ljudi borili prsa u prsa, fizički nadjačavali jedni druge, te su brutalni prizori raskomadanih ljudskih tjelesa pretpostavljali hrabrost pojedinca. Danas rat implicira sasvim nova značenja. On je sveden na objektiv snajpera, na fizičko odsustvo, stoga se brutalni prizori dešavaju daleko od počinioca. Moji strahovi prožeti su upravo takvim prizorima, u odstustvu počinioca, ja ih nosim sa sobom kao dio intuitivnog iskustva rata.
 
           KAKO SE NOSIŠ SA STRAHOVIMA?
 
Moje direktno suočavanje sa vlastitim strahovima dogodilo se kroz umjetnost. Izložba Predmeti ubijene djece u opkoljenom Sarajevu 1992.-1995., čiji sam bila kustos, kao i galerija 11/07/95 u kojoj trenutno radim, natjerali su me da temi rata u Bosni i Hercegovini pristupim razumno i sa argumentima. Razgovori sa žrtvama, naučna pojašnjenja pojedinih događaja, kao i umjetnički pristup temi rata, podstakli su me da preispitam sebe. 
 
    HISTORIJA UMJETNOSTI I KNJIŽEVNOST? ŠTA TE         PROVOCIRA NA TOM POLJU?
 
Posljednjih godina studiranja, u mojoj glavi se iskristalisala tema koja je objedinjavala obe studijske grupe, a koja mi je bila veoma bliska prema svojoj suštini. To je pojam Drugosti, odnosno kreiranja dijametralno suprotnih pozicija centra i margine kroz ideologiju, umjetnost, nauku, politiku i drugo. To je veoma zahtjevna i opširna tema kojoj sam se posvetila kroz oba magistarska rada, gdje sam na jedinstven način povezala književnu terminologiju sa umjetničkim djelima. 
 
          GLUMA!
 
Gluma je još jedna moja strast kojoj pristupam u amaterskom smislu. Imala sam priliku da surađujem sa mnogim glumcima i rediteljima, te sam učestvovala u realizaciji nekoliko predstava amaterskog pozorišta SOS Kinderdorf.  
 
          PJEVANJE!
Za razliku od glume sa kojom nikada nisam načisto da li je u potpunosti razumijem ili je uopšte ne razumijem, muzika je onaj vid umjetnosti koji mi uliva nepogriješivu sigurnost. Pjevanje je poziv kojem se želim posebno posvetiti u budućnosti. Posebno me inspirišu oni umjetnici kod kojih je sadržaj i forma izvođenja u međusobnom balansu. Pretjerani virtuozitet koji se pretpostavi suštini, u meni ne budi nikakvu emociju. Iz tog razloga, pripadam onoj vrsti muzičara koji se pronalaze u svim muzičkim žanrovima, u čijim pojedinostima prepoznaju ljepotu ekspresije. No, da budem posve iskrena, poseban senzibilitet gajim prema jazzu. 
 
         KAKO SE VIDIŠ U BUDUĆNOSTI?
 
Trudim se da nemam prevelikih očekivanja od budućnosti, ali želim ostati ambiciozna. Sve što sada radim jesu početnički koraci ka budućnosti u kojoj bih voljela vidjeti Aminu zdravu, zaljubljenu i uspješnu na nekoliko umjetničkih polja.  
 
           MLADI  U  BIH!
 
Smatram da situacija nikad nije bila gora po mlade u Bosni i Hercegovini. Uspjeti i istrajati u zemlji kakva je naša, zaista je težak i važan izazov za mlade. Izlaz pronalazim u edukaciji, te duhovnoj nadgradnji.
 
 
Čitajte slušajući  
Buika - La Bohemia [Charles Aznavour cover] ► amkh
A uskoro ćemo slušati i Aminu...
 
 
 
 

 
 
 

 



 

 
 

Nema komentara:

Objavi komentar